Besöket på Hälsocentralen..

..gick bra! Vi fick den doktorn som alla vill ha, så det kändes bra..vet att hon tar saker på allvar! Hon undersökte Noah i öron, hals, klämde och kände! Lyssnade på hans andning osv... Hon tyckte han var pigg och glad och sa att vi inte behövde oroa oss! Hon skrev ut hostmedicin åt honom, eftersom det är hostan som är det värsta! Han hostar och grinar efter för att det gör så ont! De var heller inte konstigt att han haft feber så pass länge..har han fortfarande feber på mån-tis så skulle vi höra av oss igen!
Men idag har han än så länge inte haft någon feber! Däremot hostar han..men det är värst när han lägger sig..och det är samma sak på mig! Fast jag har hostat gärnet nu på morgonen.. Igår vaknade han gallskrikandes (fast med ett väldigt hest skrik) och hostade några gånger..när han vaknade vid tolv inatt så kräktes han ner mammas säng och golv..=) Men annars har han ändå sovit rätt så bra! Han vaknade och grät en gång vid halv två, men somnade nästan om direkt...sen vaknade han vid fem-halv sex tiden..då fick han en ny alvedon (doktorn rådde oss nämligen att ge alvedon mot hostan och halsen) och välling och sen somnade han om igen..sov till halv åtta och då trodde jag de va dags att stiga upp! Tog upp honom till mig, där somnade han om direkt och sen sov vi till 10 (!!!!) Det var skönt vill jag lova!!

Nu är jag hemma för att hämta lite kläder..Vi var hemma hos mamma och åt igår och moster Lotta och Niclas kom också dit..så vi beslutade oss för att sova kvar där, istället för att dra me oss Noah ut och hem mitt i natten! Ska snart åka tillbaka och sitta ute på altanen och sola mig litegrann! =) Noah ska få sova ute i vagnen! Doktor Kerstin tyckte vi skulle passa på och vara ute mycket så Noah fick frisk luft nu när det är så fint väder..så han ska få sig en prommis och sov i vagnen litegrann!



En sak till..=) Vi väger oss fortfarade på skoj hemma hos mamma...jag Mats och Niclas, vi som hade dealen..=) Det fortsätter att gå neråt på min våg..och jag har hittills gått  ner 5.1 kg och 5 cm runt midjan..för er som inte vet så tappar jag ALDRIG runt magen, utan alltid på rumpa och lår..så 5 cm känns väldigt positivt..bara att fortsätta och tokkämpa en månad nu innan jag och Maddis gumman åker utomlands!! =)

Ha en trevlig helg!
Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Mia

Men du, vilken resa... Hoppas verkligen att det tar och vänder nu! Skickar massa bra och helande tankar till er! Hoppas de hjälper =) När ni blir friska får vi ta och hänga lite, så att vi bryter lite av det där sitta framför tv:n med datorn i knät! Massa kramar (på avstånd) ;)

Postat av: Madde

Va duktig du é gumman :)! Hur är det med er, blir ni nå piggare. Tycker så synd om er. Skönt för er att sova hos din mamma iaf så ni får lite miljöombyte. Krya på er nu. Puss

2009-04-19 @ 09:03:07
Postat av: Hanna

Hm, sophy sophy, låter inte som det har varit helt kul för nån av er på ett tag! Om man bara tittar på bilderna så kan man iaf tro att ni haft den bästa påskresan nånsin, jättefint väder och massa snö, det ser riktigt härligt ut! Sen har ni ju världens goaste och sötaste lilla skitunge med världens största snögoogles!=) Grattis till midjeminskningen och att du är ett steg närmre till en välförtjänt resa till solen! Du ser, det kan bara bli bättre!=) massa kramar från oss

2009-04-19 @ 09:09:46
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Rösta på veckans blogg!

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-19 @ 09:13:42
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du provat att palla upp Noahs säng i huvud ändan med böcker eller dyligt, det brukar lätta lite på trycket för dom små..

2009-04-19 @ 12:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback