Årets första snö!

Så är den här alltså..första snön! Kan väl inte direkt påstå att jag är gladast i stan för det...Jag gillar snö..men när man vet att de kommer smälta bort igen, så kvittar det ju liksom om den kommer! Pessimist - javisst! Men de blir ju bara halt o så i onödan..Simon är iväg och sätter på vinterdäck nu..men så blir de väl som förra året..snön kom inte på 2 månader typ, och man körde sönder dubben på däcken..suck! Jaja, jag är inte så negativ egentligen..haha!! En imponerande sak är ialla fall att dom var och plogade trottoar och väg härutanför på morgonen..bra jobbat!! Annars brukar dom ju inte ta bort de, och så är de blött nu, och sen fryser de på på natten, så blir de ett ojämt underlag och folk ramlar och bryter lårbenshalsen...men som sagt, bra jobbat!! =)



Noah står ute på balkongen och sover i snöstormen..men jag tror inte att han fryser..de är ju fortfarande plusgrader ute..1.8 grader va de..och så har han windstopperfleece och fleecefilt..funderade ett tag på ena delen av åkpåsen..men va ska han då ha när de blir 10 minus..näe jag tror inte han fryser faktiskt..får väl gå ut och känna på honom om en stund..och föressten..fryser han, så vaknar han väl...Så svårt o veta vad man ska ha på honom..Har ialla fall ropat in en vinteroverall från Polarn på Tradera nu..hoppas den kommer snart..är så nyfiken på den..och hoppas att han kan ha den....fick med en tillhörande mössa också..helt oanvänd som kostar 175 kr..kanonisch!!

Måste försöka få tag i en ny windstopperfleece också..strl 68 el 74..den här är de ju 62 på, och de börjar bli trångt om man vill ha foten nervikt.. Någon som har någon Po.p windstopper, alltså overall i storlek 68, 74 som vill sälja den?? Någon som vill köpa en i strl 62?? =)



Myspys!!



Redo för balkongen!
Snyggt regnskydd va..haha!


Idag ska vi nog åka in till Gävle en sväng..om man vågar ge sig ut på vägarna..vi har ju vinterdäck på, men de är säkert många som inte har det än, och som kan ställa till det...får se hur det blir..tänkte kika på lite saker till Noahs namngivning..och så ska vi kolla på ett allvädersskydd till vagnen! Verkar superbra! Och nu när Noah sover så bra ute,känns det som en bra investering så han kan fortsätta sova i vagnen, trots snöstormar!

Nervös är jag också..springer med telefonen i handen hela tiden..har inte hört något på över fem timmar nu..fem lååånga timmar..Det här är värre än att göra det själv..nu har man ingen kontroll över huvudtaget...Åå vad jag håller mina tummar..det gör ont i mig..jag kan inte koncentrera mig..kunde inte sova inatt...hoppas hoppas det går bra..
Alla mina tankar är hos er mina vänner!!
♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Jenny P

Hejsan!

Läser din blogg ibland och jag har precis lagt ut en windstopperoverall på tradera i strl 68. Synd att du inte skrev detta för några dagar sedan, då hade du fått köpa min. =)



Söt han är Eran Noah.

Postat av: Therese

jag skulle nog köpt en i 74 om ja va du.. har en i 68 till alva som antagligen inte räcker hela vintern... och noah är ju typ lika stor-redan... ett råd bara...



2008-10-31 @ 15:46:44
URL: http://pyretsparon.blogg.se/
Postat av: stina

Du har fått en utmärkelse! Läs min blogg för info! :-)

2008-10-31 @ 23:34:46
URL: http://stonies.blogg.se/
Postat av: Cissie

Är det bebis på G??? Eller har h'n redan kommit?? Spännande. Vad mkt snö ni fick. Har varit i sthlm hela veckan och där har det bara regnat...

kram

2008-11-01 @ 16:15:34
URL: http://cissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback