Midsommarafton

Klockan är halv 3 och jag har knappt klätt på mig...är det såhär det kommer bli de kommande veckorna?! Njae, förhoppninigsvis inte...Har vart lite halvseg idag...yr i skallen..men nu har jag nyss gjort plättar med Hallonsylt, Jordgubbssylt och Grädde!! Mumsigt värre kan ja lova er! Så den energikicken gav mig lite krafter igen!
Har printat en lista på grejjer jag ska åka iväg och handla sen också..men jag VILL INTE gå ut i affärer idag!! Av egen erfarenhet, med tanke på att jag jobbat på ICA i typ 5 år, så VET jag att det är kaos ute i affärerna idag!! De är den dagen som drar in mest pengar till matbutikerna på hela året! Ialla fall har de gjort de hos oss...julen drar ju också in mycket pengar, men då är handlandet utspritt på fler dagar..när det är midsommar handlar alla typ IDAG...Kommer ihåg om det var förra året..då hade vi kö genom hela butiken, så vi var tvugna att bjussa på vatten, kaffe, kakor osv...snacka om köphysteri! Men själv ska jag nog bege mig till Willys tror jag, o där kan de nog vara aningen lugnare! Frågan är om man ska chansa med att åka senare mot kvällen..men då riskerar man ju att varorna tagit slut istället...de mina vänner kan jag också tala om att är mycket vanligt under midsommar! Maten tar slut i butikerna!
Jaja, jag ska ju inte handla så jättemycket egentligen..Mamma ska stå för kött o sallad åt oss..själv ska ja köpa färskpotatis för 25 öre/kilo...de ni! =) Å så blir de lite gotta o sill o grejjer...Tzatsiki har jag tagit på mig att göra också..så de e väl mitt måste för dagen!
Vi ska ialla fall tillbringa Midsommarafton ute i Årsunda i "vår" stuga! Hela tjocka släkten blir vi! Jag, Simon, Bror & Elin, Mamma & Mats, Lotta (moster) & Niclas, Anki (moster), Thomas, Andreas +hans flickvän, Linda + hennes pojkvän, & Tindra, så har vi ju mormor o Kalle och Gammelmormor och Gammelmorfar också!! Så de e hela tjocka ligan med andra ord! HÄRLIGT!!! Blir lite tipspromenad och lekar också! Bara hoppas på att vädret blir bra! =) Vi ska ju åka med mamsen o Mats i båten ut till Årsunda, så vi vill ju inte ha nå regn ialla fall!!

Trots att jag vet att vi kommer få en kanondag imorrn, så känns det lite tråkigt att vi inte kunde följa våra vänner till Finnhamn! Men det känns inte som en så bra idé för mig att befinna mig 3 timmar ut i Stockholms skärgård´och springa på klippor...såå tyvärr sveks traditionerna i år! Förra året tillbringade vi ju i Karlskrona, och året innan de i Finnhamn! Men de kommer fler midsomrar och storhelger som man kan göra saker på!

          

Första bilden är från förra året när vi var och seglade i Karlskrona..mycket trevligt..tyvärr regnade de ju hela midsommarafton, men vi fördrev tiden riktigt bra ändå..;0) Året innan var vi som sagt på Finnhamn! På bilden äts det midsommarmat och på sidan av dansas det kring midsommarstången!


Sist är jag väl så illa tvungen och skriva några ord om fotbollsmatchen igår! SKANDAL SVERIGE! De var de absolut sämsta jag sett..inte en passning fick dom till, bara sparka ifrån hela tiden...Jaa, mer ord tänker jag inte lägga på detta!!
"Vikket jävla fiasko"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback