Besök hos barnmorskan!

Idag har varit än mycket bättre dag än vad gårdagen var! Skönt!!
Började med ett besök hos barnmorskan 8.45 imorse! Blodtrycket var lite högre än vad jag haft tidigare..men de va inte nån fara!! Jag hade gått upp massor när ja ställde mig på vågen!! Suck!! Men jag vet ju att jag har myyycket vätska i kroppen, så jag hoppas att det är en hel del av vikten..har lagt på mig typ 5 kilo på 4 veckor...så nu ligger jag på + 15 kg...grr... Hjärtljuden låg på 147 idag...de har pendlat mellan 137-147 typ under graviditeten!! Huvudet var ju fixerat sen sist vi var där..men bebis hade även sjunkit ner djupare, så huvudet och axlarna ligger och trycker på neråt..inte konstigt att jag har svårt för att vara ute och promenera och ha mig utan att det gör ont! Hon trodde även att bebis vridit sig litegrann...och är redo för leverans..så vi får väl se då hur lång tid det tar!! Skönt att höra att allt såg bra ut ialla fall!!
Just nu är det en jädra fart i magen..så vi får väl se om natten har nåt trevligt att bjussa på...

Efter bm-besöket åkte vi iväg och köpte frukost och åkte hem till mamma och mats, som kommit hem från båtsemestern!! Martina, Mattias och Freja var också där, så de blev frukost på altanen!! Vi lyckades även med lunch och fika och hela köret..kom hem därifrån vid 21.00 så de blev en heldag med andra ord! Lotta och Ida kom också på besök! Har vart en mycket trevlig dag!!
Hann med o träffa bror och Elin också som kom hem från Göteborg idag!! Dom var för övrigt på Liseberg igår när karusell-olyckan var där...kan lova att jag var nervös när jag inte kunde få tag på dom efter att ha hört om olyckan! Men som tur va hade dom inte vart med på den då...dom hade åkt den lite tidigare...scary!

Nu är Simon, Bror och Elin ute och spelar tennis..själv orkade ja inte följa med utan sitter här i soffan istället...Men har inte sovit nån middag idag, så ja känner att de e dags för sängen snart..=)

Hoppas ni har en bra vecka!!
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: therese

håller tummerna nu kom igen då nu får du väl ploppa ut den hahahaha.....kram

Postat av: Karro

Det är så spännande att vänta på bäbisen!! Lycka till med allting!

2008-07-17 @ 14:56:30
URL: http://karolinaakerblom.blogspot.com
Postat av: Therese

Så spännande att gå in här på din blogg och se vad du skrivit, om du skrivit...om bebisen kommit eller ej... Hihi.

2008-07-17 @ 15:11:00
URL: http://mammis.webblogg.se/
Postat av: Cissie

Ddet kanske sätter igång nu när du är på Bilbingo! :-) (Pratar med din karl på MSN)Spänningen kanske triggar igång det hela.

2008-07-17 @ 18:59:35
URL: http://cissie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback