Barnmorskebesök

Idag hade vi tid hos Barnmorskan igen! Allting såg bra ut, och jag hade lagt på mig ytterligare 2 kg..sammanlagt har ja nu gått upp 13 kg, så nu kan de gärna få stanna där..=) Hjärtljuden på lillbäsen låg på 137, och h*n ligger med huvudet neråt och har fixerat sig! =) Mitt blodtryck var lite högre idag motför vad de har varit alla andra gånger, och det kunde tydligen bero på att det kanske var nånting på gång...Hon sa dock aldrig vad hon menade med "på gång"..om det är 1 dag, en vecka eller tre veckor! Jag håller alla tummar jag har för att det inte ska starta inatt ialla fall..eftersom jag e ensam!! Igår kväll när jag la mig hade jag riktiga sammandragningar..magen var stenhård..och idag har det inte vart mindre..har haft sammandragningar större delen av dagen!! Dessvärre har jag även haft såna magsmärtor som jag hade sist jag var hos barnmorskan också, men tack o lov gick de över efter lite sömn den här gången också! Vet inte om de beror på järntabletterna, jag har ju inte ätit dom nåt speciellt utan tagit dom i samband med att jag ska till barnmorskan och sen hållt uppe flera dagar....eftersom jag blivit dålig av dom förr...eller om det har att göra med att hon trycker och donar....ont fick jag ialla fall när ja kom hem! Men nu är det bra! Däremot har jag vart trött hela dagen, och vart sugen på nånting hela tiden..ja har proppat i mig massa saker, men de är ingenting som hjälper!! Hade ju varit lite enklare om jag visste vad jag ville ha!!

Vi skulle har varit på banken klockan ett idag, men eftersom jag inte tog mig ur sängen fick min älskling åka ensam..men han klarade de fin fint, och nu ska vi dit igen på fredag för att skriva under alla papper och fixa med kontona o grejjer!

Har lyckats tvätta två maskiner tvätt idag, så IMORGON SKA väskan packas, för nu är kläderna jag tänkt ta med, rena! Sen får vi se vad dagen bjuder på!! Antagligen ingen shopping! Barnmorskan beordrade mig nämligen vila och avslappning..jag skulle inte hålla på och dona hela dagarna och deffinitivt inte springa runt på stan och i Valbo...meen va ska ja då hitta på..=)

Ha de så fint! kramkram

Kommentarer
Postat av: Anna

Men ta det lugnt människa! Du hinner väl springa i Valbo när ungen ploppat ut! :) Fast du får gärna ploppa den typ på söndag eller nått...;) Nu ska jag fortsätta tvätta. Ta hand om dej nu annars blir jag arg på dej! :P

Lööve you, puss å kram

Postat av: Sandra

Ojoj, ja nu får du va hemma och vila dig och drömma om eran framtid som kommer :) Vad mysigt!!

2008-07-07 @ 22:34:08
URL: http://s860425.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha I know :P jag började skratta själv när jag tänkte på att jag var bara 11-12 år då. Härligt att läsa att allt ser bra ut när ni besöker barnmorskan. Ser fram emot att träffa dig å lill*n på n0llningen ;) kram!

2008-07-08 @ 16:22:20
URL: http://johannastigson.blogg.se/
Postat av: Therese

13 kg lät väl helt ok? Förstår hur du tänker, kan inte vara det roigaste att gå upp massvis med kilon och inte veta om man kommer gå ner dem eller inte... Själv har jag inte gått upp nåt på jätte länge fastän magen växer, hrmf...

2008-07-08 @ 18:18:26
URL: http://mammis.webblogg.se/
Postat av: hanna

vad gjorde ni på banken??? har ni köpt lägenheten?

2008-07-09 @ 09:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback