"Sova sova säng säng säng"

Jodå, sömnen och läggningen går fortfarande fin fint! Sover hela nätterna utan mat, och somnar själv! Är han inte duktig så säg! Vissa nätter kan han dock vakna upp men då fungerar det att antingen ge honom nappen, eller att ta upp honom i famnen en snabbis! Så skönt!!
Inatt har det dock gått lite si och så! Han somnade själv hemma hos mamma i deras säng igår, (även det ett gott tecken såklart, skönt att han kan slappna av och somna själv även på andra ställen) Men sen inatt har han sussat lite si så där! Eftersom han verkar ha en förkylning på G och besvärades av lite småhosta på kvällen, så fick han sova med oss inatt...Mamma vill ha honom nära då..haha! Men han har sovit oroligt och har inte riktigt kunnat slappna av..inte så att han har varit vaken, men han har gnytt och flaxat runt med armar och ben i sömnen..så själv har det väl gått sådär att sova..Vid fem flaxade han som en tok, så jag tog upp honom, men han kunde inte slappna av...lite innan sex väckte jag Simon, så då gick han upp med honom en stund, tog feber men bara 37.9 så de räknas väl knappt som feber på en liten bebis..men han fick ialla fall en alvedon, eftersom det verkade som att han hade lite värk i kroppen och besvärades av det...jag somnade och vaknade av att han var arg och skrek vid sju...tog honom under tiden Simon blandade lite ersättning, och vips så sov han...(han har en tendens att kunna gå från galet ilsken till toklugn när man byter famn åt honom, ibland skriker han hos mig och blir toklugn och somnar när han kommer till Simon, eller tvärsom) Ersättningen fick vänta och Noah låg och sov på min arm..myyys! Klockan 8.40 vaknade vi, då blev det mys och ersättning..Nu ligger han i babygymet sedan en timme tillbaka!! (japp, de e helt sant, han har legat där och lekt och pratat och smygkikat lite på tv..;0) Därför jag kan uppdatera så mycket som jag gör...haha!!

Vet inte riktigt varför han har varit så orolig inatt, men de kan väl vara en förkylning på G kanske...jag känner mig väl inte 100 kry jag heller så..Vi får se hur dagen går idag!




Nyvaken efter en förmiddagsvila..=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback