Bota min förkylning!

Har du några tips på hur man botar en förkylning?

Jag har för mig att jag hört några tips förr, nu skulle jag vilja ha några igen!! Jag är sååå snorig och mitt huvud känns som en sten!! Jag vill inte vara sjuk!! Jag vill bli frisk fort...jag ska ju handla julklappar och så är det party på juldan..tills dess ska jag vara helt kry! Imorgon kommer Poff hem, då vill jag också vara frisk! Så tips någon??

Stämmer det att man ska stoppa en vitlök i vadera näsborre..;0)

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Du får helt enkelt vila å dricka mycket å gärna varmt. Hjälper att få igång cirkulationen lite till å samtidigt då får du fart på kroppens egna bekämpningsceller mot virus/bakterier.

Promenera lite lätt om du inte har feber å så.

Å värktabletter med paracetamol (alvedon) hjälper också mot symtomen men är väl egentligen inte så jättebra för då får inte kroppen driva bort viruset själv..



(ja jag är lite förstörd nu efter å plugga alla folksjukdomar å läkemedel)

Postat av: Jenny

Din stackare som är förkyld.. Inte roligt! :( Vitlök i näsan har jag aldrig hört talas om. Men att äta 1-2 klyftor vitlök per dag är jättebra. Det är ju inte speciellt gott, men det går lite bättre om man sköljer mer med mjölk.

Hoppas att du blir frisk fort!

Kram kram

2008-12-18 @ 16:04:28
URL: http://jenkiz.blogg.se/
Postat av: Anna

Sov mycket o käka alvedon! Drick ingefärste och käka vitlök!! :)

2008-12-18 @ 16:15:53
URL: http://annalollo.blogg.se/
Postat av: MALIN

Sjuksköterska som jag är så har jag ett råd: sluta gnäll nu ler stort ..... vila och smitta ingen annan hälsar Anders!! PUSS PÅ ER

2008-12-20 @ 17:16:48
Postat av: Sophy

Malin! Jag är faktiskt frisk nu...så frisk jag kan bli ialla fall..=) Fast nu har ja andra besvär istället..haha...äsch jävla pilleriller!

2008-12-21 @ 13:40:42
URL: http://sophy.blogg.se/
Postat av: Sophy

Malin! Jag är faktiskt frisk nu...så frisk jag kan bli ialla fall..=) Fast nu har ja andra besvär istället..haha...äsch jävla pilleriller!

2008-12-21 @ 13:42:37
URL: http://sophy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback