Bortskämd och otacksam?

Nåt av de som kan irretera mig mest är nog bortskämda och otacksamma människor. Dessutom blir de ändå värre när de visar det ytterligare. Vissa personer bara får och får och får, men de är inte tacksamma. Egoistiska personer som bara tänker på sig själv och sitt sitt och bara sitt..Personer som inte kan/vill sätta sig in i andras situationer.Inte Inse att folk har egna liv...vill göra och planera egna saker..utan att det för den skull skulle betyda att de tycker mindre om sina vänner. Alla har ett liv, alla måste få leva sitt liv. Man måste kunna göra det man själv tycker är kul, utan att någon annan ska styra och ställa...Bortskämda människor..ja det är nog nåt av de som irreterar mig mest och när det till på köpet inte är tacksamma över allt de får, då rinner min bägare över!! Visst kan jag vara bortskämd, eller kanske inte bortskämd, men jag kan få saker jag behöver av bland annat min mamma..men får jag det, då är jag Tacksam, jag visar det genom att ge något tillbaka! Ett varmt ord, eller en liten gåva!! Det behöver inte vara något stort, men jag visar min tacksamhet!! Tänk till lite alla, visar ni tacksamhet, om inte, räkna inte med att få allt ni pekar på då..hur roligt är det att ge saker till någon som inte blir glad och tacksam för det, som inte ger något tillbaka. Jag har ialla fall lagt av med de, jag älskar att ge presenter och överraskningar, men jag ger de inte till sådana som inte uppskattar de dom får..varför skulle jag göra de??

Några kloka eller irreterande ord från mig idag...;0)

Har haft besök över natten..T och I-M kom på en övernattning på vägen hem från Umeå. Vi har hunnit ner på stan en sväng, där vi införskaffade två tavellister i ek, en skål (tack madde för dessa, det var ditt presentkort=) och så ölglas från simons mor. Nu ska det lagas lite mat, sen ska vi åka till Sandviken och umgås lite med Mamsen och Mats!! Myspys!

Igår var det också myspys..jag och Becca hade Idolkväll.. Vi lagade mat, bestående av bulgur, lax, romsås, röda kidneybönor och kikärtor, sallad med avokado och feta och så dippade vi grönsaker..riktigt nyttigt och det godaste jag ätit på sååå länge!!De  gjorde vi bra tjejen..=) Idol höll dock på att skrämma skiten ur mig, när min favvo Mattias var på väg att åka ur...fattar inte!! Okej jag ska inte säga så mycket för ja ringde inte o rösta , men hur röstar andra folk då, när Andreas, Sam, Christoffer &Evelina för att nämna några sitter säkert...jisses...Sen har dom mage o gnälla över att bara tjejer åker ur hela tiden...dom e ju inte bra!! Gathania sjöng ju falskt halva låten juh...då får man räkna med att åka hem..de har inte o göra med att de bara är 12-åriga tjejer som röstar. Vore det så så borde ju inte Mattias ha fått näst minst med röster heller..och hur kommer det sig att Andreas är kvar i så fall..jaja, de e ju bara för att ha något att skylla på...helt rätt att Gathania åkte ur!! Hon eller nån av ovanstående 4...ordningen spelar igen roll!! Fast Evelinas röst orkar ja bara inte med...Aja, Sofie, fjortisen, ska nog sluta nu...haha

Ha de trevlig lördag, själv drar vi till Viken!! PUSS

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha er kväll lät lite nyttigare än våran :D. Jag blev också riktigt rädd när Mattias höll på å åka ut, inte riktigt läge för det än va? Åå va kul me kalas nästa helg! Jag är kvar i stan då så d vore superkul :) Kraam!

Postat av: Cissi

Många stränga ord! Men så sant som det är sagt.
Ja det var synd att ni inte kunde komma förbi förra veckan. Ni missade smarriga tårtor :-P Men det blir fler ggr!!
Hoppas allt är bra! kramar

2007-10-22 @ 14:45:52
URL: http://cissie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback