Deklaration

Idag fick jag min deklaration..
De positiva är att jag skulle ha fått tillbaka 3888 kr
Men eftersom jag sålde min lägenhet i somras så måste jag deklarera på ett speciellt sätt..
Och redovisa vinsten som jag fick på min lägenhet
Men jag fattar ingenting, ingentiiing!
Överallt står det bara om uppskov hit och uppskov dit..
Jag har inte haft nåt uppskov, och jag vill inte ha nåt uppskov!
Jag vill betala av, de som jag måste betala av..
Ska det vara så jävla svårt att låta mig göra de!
Suckelimuck!

Jaja, tills jag har kommit underfund med hur jag ska göra
så får jag klura och räkna lite på de avdrag som jag kan göra..
Chansa kan man ju alltid göra..har ju lyckats varje år hittills så..;0)

Nu ska jag duscha, och sen måste jag åka och jobba
Känns som jag är på gränsen att bli sjuk också
Vill inte bli sjuk, de e ju Dammiddag på lördag!

Kommentarer
Postat av: Renée

usch det där låter jobbigt. Jag förstod inte heller ngt så jag har skjutit upp det lite. Ska ta hjälp av päronen om några dagar :p

Postat av: Cecilia

Det är en djungel med alla avdrag och allt vad det är. Det jobbiga är att man tror att det är ok bara för att det går igenom (för att de inte kollar alla), men sen kan man ju bli eftertaxerad fem år bakåt om de kommer på att man har gjort ett felaktigt avdrag som har gått igenom. Själv har jag inte orkat ta tag i det där än...i helgen kanske!

2007-04-11 @ 12:45:41
URL: http://thececilia.blogg.se
Postat av: Malin

Hej stumpan!

Ska fundera på det där med blogg *ler*... O jag fick 2500 kronor tillbaka *tacksåmycket*....Det ska bli underbart trevligt att ha dig till granne!=)=)

Förresten, mitt hår har redan fått utväxt.....växer som ogräs....

PUSSIIPUUSSS

2007-04-11 @ 13:22:40
Postat av: Malin

Såååå, gå in å läs i MIN blogg....

PUUUSS

2007-04-11 @ 13:51:52
URL: http://systermalin.blogg.se
Postat av: Cissi

Tackar för omnämnandet :-) Jag fick tillbaka 1300, alltid trevligt! Toni har oxå mojs eftersom han sålde sin lght, knepigt det där. Angående höstens sökning: EFtersom jag ska skriva inom idrott/hälsa så sökte jag till N-inst. på Cnivå. Men tydligen var det inte så JÄTTEviktigt vad man sökte nu, man kan ändra sen lät det som. Bara du söker ngt lät det som. Vi kan flytta åt er!!! Men då måste ni flytta åt oss ;-) Det är väl en bra deal?? Flyttar hellre inom stan än över 30mil!!! Pussen

2007-04-11 @ 15:10:28
URL: http://cissie.blogg.se
Postat av: Sophy

Malin: Utväxt alla redan, ditt hår måste verkligen växa som ogräs..själv är det luggen som börjar bli lite väl lång, men syns inte nån utväxt än ialla fall..tack o lov!! Härligt att du har skaffat en blogg! Jag kommer vara en trogen läsare och kommentator..;0)

Cissi: Just ja, han sålde ju han med.. fattar han hur man gör!? Jag fattar inget, ialla fall inte än så länge..suck! Ja har inte en aning va ja vill skriva om, sen vill man ju gärna känna den man ska skriva med också.. jisses..jag får väl välja pedagogik eller nåt då, där kan man ju få in allt möjligt..
Hmm, ja vet inte ja om jag gillar dealen riktigt...jag flyttar nog hellre mitt eget då..haha!!

Kram på er flickor!

2007-04-11 @ 23:46:06
URL: http://sophy.blogg.se
Postat av: malin

Hej stumpan! Ja du, promenader kan vi tydligen helt glömma *S*.....jag har lösenord på min blogg, mitt efternamn (å har du glömt de, se mailadressen) ;)

Aja, läs på ååå njut!! PUSSS

2007-04-12 @ 07:37:58
URL: http://systermalin.blogg.se
Postat av: malin

å förrresten, användarnamn är samma som lösen....

2007-04-12 @ 07:47:22
Postat av: Sophy

AA ja njuuuter..;0)

2007-04-12 @ 14:24:23
URL: http://sophy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback