Melodifestivalen Final

Idag är det dags för Finalen i Melodifestivalen!
Det kan egentligen gå hur som helst, men jag har Mina klara favoriter!! och icke favoriter...
Mitt hjärta hejja på Brolle!! En del av mitt hjärta och den jag tror har bäst chans i Eurovision är Eric Saade, och ska jag bara följa vilka jag tror har absolut bäst chans i Eurovison så säger jag The Playtones!! Så jag vet inte riktigt vem jag ska rösta på! Förmodligen kommer min röst att sluta på Eric Saade eftersom han både ligger varmt i hjärtat OCH har en chans i Eurovision!! Den kille kan verkligen DANSA!!
Så länge inte Danny vinner är jag glad!! Jag gillar inte hans låt överhuvudtaget!!
Sen ligger ju The Moniker väldigt bra till också om man kikar på mätningarna..och fine, de är en OK låt, men ingen schlager! Dessutom gick han inte direkt till final utan kom till Andra chansen först och då tycker jag inte att man har i finalen att göra, egentligen! Det är väl dom som vunnit sina deltävlingar, som ska ha chansen att vinna finalen!! Mm...den kan diskuteras...



Hur som helst ska det bli spännande att titta!!
Jag/Vi hade planerat lite av en fest idag, men den rann liksom ut i sanden...och likabra är väl det när jag ändå äter penicillin!! Så det blir en lugn kväll, utan rödtjut och schlagerdrinkar! Däremot ska jag stoppa nåt gott i magen innan jag gör igång LCHF:andet ordentligt igen på måndag!! =)


Igår var vi hemma hos vår Familj (familjen Gille) och åt god mat! Vi blev bjudna på en förrätt jag inte minns namnet på, det var smördegsinbakad ost av något slag =) sen blev det LANGOS!!! och till efterrätt Mascarpone-chokladglass med maschmallows! =) Mycket gott!! Men jag var inte den piggaste av dom pigga, så kvällen för mig slutade på soffan! =)

Nu ska jag försöka komma underfund med om jag orkar göra någonting med sonen, eller om jag ska fortsätta att kurera mig! Simon är ute och anglar och för tillfället leker Noah med sina bilar! Jag vet inte riktigt om jag orkar ta tag i och göra någonting för jag är fortfarande inte kry..huvudvärken har försvunnit, men näsa och hals har blivit sämre sedan jag fick penicillinet..knepigt! Jaja, frukost ska vi få i oss ialla fall!!

Skulle vara intressant att höra era Mellotankar =)
(även om ni inte tycker som mig ;0)


Måste ju berätta en dialog med min son häromdagen också när han kom hem från dagis! Jag hade suttit och ätit popcorn, men gömt dom genom att sätta en tallrik över skålen:
N: Har du ätit popcorn, mamma!?! (med arg röst och rynkade ögonbryn)
J: Jaa, det har jag! (fast dom var gömda, vit lögn =)
N: Jag tycker om popcorn, mamma!! (med lite bedjande röst)
J: Jag tycker om Dig!!
N: Nää mamma!! Du får inte äta upp mig!! (arg röst igen)

Haha, är det inte underbart så säg! =)
Det kommer så mycket härligt ur min gobits mun nu och han är grym på att prata!! Dom undrade på dagis om vi någonsin har en tyst stund hemma =) Han pratar hela tiden och han är bra på det! =) Långa meningar och tydliga uttal!! Så stolt över honom!! Han läser sina böcker och berättar vad hans filmer handlar om! Hejja hejja!

Det mest roliga uttryck han har, som jag inte vet vad de kommer ifrån är"Hörrudu Pippi Långstrump Karlsson!!" när han blir arg brukar han säga de! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback