VAB och en hel del annat

I fredagsnatt började Noah hosta och sen var han hes och hade feber när han vaknade på lördagmorgon! Han hade 38.6 i temp men var fortfarande den livliga och busiga kille som han brukar vara. Vi åkte hem till mamma en stund på eftermiddagen där han busade och spelade innebandy för fullt!! Tempen steg lite mot kvällen, men aldrig så mycket att han har lidit av det! Han fick somna i vagnen på kvällen och så gick vi över till grannarna en stund och spelade kort och pratade skit =) Igår hade han 38.2 och det var derby på Jernvallen Aston-Alba. Noah har tjatat om den matchen i flera dagar och vi kunde inte säga till honom att han inte skulle få gå. Så han sov en lång stund på eftermiddagen och så fick han alvedon sen åkte vi till Jernvallen. Noah var det full fart på och han spelade massa innebandy han också!! Idag har jag inte kollat febern, men hostan och hesheten sitter fortfarande kvar så vi kör en vabdag! Han hade ju ändå lite feber igår och en feberfri dag är ju bra innan man går till dagis igen!
Nu sitter vi i soffan och myser och kikar på Pingu! Själv förstår jag inte hur man kan tycka Pingu är bra eftersom man inte hör vad dom säger, men Noah gillar det, så det är bara att gilla läget! =) Fick jag bestämma hade de blivit en Astrid Lindgren film! =)

Annars då, vad händer?! Helgen var helt oplanerad, och vi fortsatte att ha de så! Dumt kanske kan tyckas, att vi inte slet med huset då, men vi behövde verkligen en lugn helg utan måsten! Annars så jobbas det på för fulla muggar! Noah går heldagar på dagis tis-fre och på måndagar brukar han sluta 14.00. Jag jobbar varje dag och kommer hem vid 17.00..då är det bara till att laga mat, och sen hinner vi i bästa fall med lite mys i soffan innan det är läggdags!! (det är nästan så man längtar efter att få vara föräldrarledig så att man får lite tid över till Noah igen, men nej nej ingen bebis på G). Jag kör på med LCHF och efter tre veckor visar vågen -1.5 kg! Det är väl helt ok, fast jag egentligen skulle vilja att den visade 1.5 minus i veckan! =)

Noah växer ialla fall och blir stora killen. Han pratar långa meningar, heeela tiden =) Och snappar upp saker direkt! Han är roliga att lyssna på den lilla busen!! Igår fick jag en sån fin kommentar av honom när jag kommer ner för trappen: "Va fin du är idag, mamma!" Gohjärtat mitt!! Han är verkligen kärleksfull och ord som "jag har saknat dig mamma, jag tycker om dig mamma eller jag älskar dig mamma" kommer ofta ur hans mun!! För att inte tala om alla kramar och pussar han ger till allt och alla!! =) Däremot så har han ett jädrans humör och det går i 180 i ett! Men det tycker jag hör till, så ska ett barn vara!!! Han brås väl på sina föräldrar! Hur skulle det gå om vi hade fått ett tyst, blygt litet barn hade väl inte passat in här kanske =)

Fortfarande är det sport som gäller, gitarren och köket ligger också högt upp på listan över favvoleksaker! Jag ser framemot att få klart i hans lekrum så vi kan få upp alla leksaker så han ser vad han har att leka med!! Men var sak har sin tid. Tanken är att trappen ska bli klar inom kort och sen blir det väl lekrummet! Hallen skulle jag vilja göra nåt roligt av också, men jag vet inte vad ännu!! Dessutom kostar ju allting pengar, och efter jul och allt så finns det inte så mycket pengar kvar i plånboken! Nu i februari ska vi dessutom lämna bilen på service vilket känns som en jätterolig utgift!! Jag gillar bilen till att åka i, men när det kommer till att betala massa på den så gillar jag det Inte! =) Sen blir det nog inte mycket mer som händer i februari. I slutet på feb följer vi med våra grannar till Lofsdalen över en helg och sen i mars blir det 50-års partaj!! (bror och vår barndomskompis/granne fyller 25år, så då ska dom ha fest!) Mer planer för våren är ju såklart Turkiet i maj, jag ska ner och fira Anna i Helsingborg på hennes 30-årsdag! Tänk om vi bara kunde vinna några miljoner någon lördag framöver på vårt Lotto! Underbart skulle de vara så vi skulle ha pengar att göra allt vi vill göra!! När vi hade besök från Norrköping pratade vi om en Stockholmsweekend tillsammans, får se när vi skulle kunna få till den. Vi har ju haft som tradition att åka på kryssning på våren också, men den känns väldigt långt borta för tillfället! Och sen ska en tur ner till "Åmål med omnejd"  också planeras in någon gång!! Som sagt, en Lottovinst skulle inte sitta helt fel! =) Till allt detta ska vi ju försöka få ordning i vårt hus också då!! Utemöbler och en grill är ju också något som kommer behövas till sommaren! =) Jaja, var sak har sin tid!
I februari släpps föressten biljetterna till årets Ladies Night också!! =)



För någon vecka sedan var vi och hälsade på min gammelmormor och gammelmorfar! 5 generationer var vi som var där, Noah, jag, Mormor Rosie, Mormor Nenne och Mormor Gunnel/Morfar Jompa! Noch och Jompa brukar spela munspel så den här gången hade Noah sitt eget munspel med också så att dom kunde spela tillsammans. Sötisar!



Killikill!!
"Tanterna" fick jag inte ta några kort på, så dom vågar jag inte lägga ut bilder på här! =)

Nu ska jag titta på Spöket Laban tillsammans med Världens underbaraste lilla kille!!
Hoppas ni orkat läsa! =)


Kommentarer
Postat av: Mia

Jajemän, läser med intresse =) Hälsa Noah att han ska krya på sig, om han inte redan gjort det, isf får du väl bara hälsa =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback