11 dagar

11 dagar utan socker och jag mår bättre än på länge!! Visst är jag lite tröttare emellanåt och kanske tappar tålamodet lite snabbar ibland, haha! Men jag mår mycket mycket bättre i kroppen!! Förr var jag uppsvälld och illamående var och varannan kväll, men inte nu!! Det som är jobbigt är när man blir sugen på nåt gottit! Men nu har jag ju ändå klarat av första veckan och den är ju värst! Men det ska gå, jag ska verkligen kämpa ialla fall!!

Imorgon kommer några kollergor hit. Vi ska ät, dricka och snacka massa strunt! Haha! =) Ska bli väldans trevligt, synd att inte fler ville/kunde hänga på bara, men vi styr upp fler gånger, off course! =)

På lördag är det dags för årets julgransplundring! Simon ska tillaga Ärtsoppa och jag ska fixa en efterrätt!! Sen ska granen kastas ut och vi ska ha en trevlig kväll tillsammans med Grannarna och familjerna på Zirkongatan!! Jag tror att det kommer bli en mycket trevlig kväll/natt! =)

Annars rullar det på! Noah växer och blir stor!! Han tar efter allting nu! Ibland är det riktigt svårt att hålla sig för skratt när det hoppar grodor ur munnen på honom!! Igår t ex kom jag till dagis och hämtade honom tidigare än vanligt, Noah sitter och gör pärlplattor och blir inte alls glad när jag kommer!! Kör tillbaka till jobbet, mamma! Jag vill inte åka hem nu!! Haha, det är verkligen glädjande att han trivs så bra på dagis ialla fall! Och vi trivs också med vårt dagis!! =)

Fortfarande så är det innebandy, bandy, hockey, fotboll osv som gäller för honom! På dagis spelar han fotboll, hemma spelar han innebandy och på helgerna går han och tittar på innebandy och bandy!! Tro det eller ej, men barnet sitter faktiskt till och är jätteduktig när han är och tittar på bandy/innebandy! Förra fredagen var han på innebandy med mormor och Mats m.fl. då hade varit ute på plan och spelat i pausen, gissa om han var lyrisk!! Sen sitter han still under perioden!! Bandyn som är 2*45 minuter fungerar också hur bra som helst!! Han är ganska sportintresserad vår son! =)

Nu ska jag städa, så det är fint när kollegorna kommer =)


Kommentarer
Postat av: Anna

Kladdkakan var ingen hit, besk. Kunde lika gärna varit utan och käkat bara bären och grädden! =)

Ha en fin helg..kramar

Postat av: cissi

Jag kör oxå på LCHF, inget socker sedan den 8e,och inte mkt kolhydrater alls, det går bra faktiskt :-) Ett tips om du blir sugen på ngt gott - ät grädde och massa goda bär. Eller gör stavar av morötter, gurka mm och en god vitlöksdipp!! Mkt godare än chips :-P Jag såg till och med ett recept på en mandelkaka som räknades till LCHF. P.S imorn ska vi göra nyttig pizza, hur underbart är inte det?! ;-)

Lycka till, kram.

2011-01-14 @ 15:43:46
Postat av: Sophy

Fast bär i stora mängder är ju inte så bra och inte morötter heller!! Rotfrukter som växer under marken är ju bannlysta!! Jag steker räkor i vitlök och chili, eller så tar jag en näva nötter så är jag nöjd sen!! De jag ätit ikväll och då har jag ändå haft partaj! =)

2011-01-15 @ 01:19:12
Postat av: Cissi

I min diet får man äta bär :-) Sen handlar det ju inte om ngn jättemängd.

2011-01-15 @ 16:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback