En salig blandning

Helgen som gick tillbringades med finbesök från Norrköping! Hanna, Erik och Alva var här och besökte oss!
På fredagen åt vi gott på Monroes tillsammans med fler gamla vänner från vår pluggtid! Det var jättetrevligt att äntligen ses litegrann igen!

på lördagen var planen att åka till Högbo, men sen kom vi på andra tankar och det blev badhuset istället! Noah älskar att åka till "tutthuset" och är helt vild i vattnet..Alva tyckte också att det var jätteskoj och plaskade på som bara den =)

Sen blev det massa mys och spelande av! =)

Vi hade en jättetrevlig helg!
Synd bara att tiden går så fort och att det är en bit att åka!

Här kommer lite bilder från badhuset eller "Tutthuset" som Noah kallar det!



Lek och Bus i Mamma Mu bassängen!



Mina buskillar!



Vattenrutchbana är jätteroligt att åka!



Plask och bus!



Lite mys innan det är dags att byta om!



Fina flickor!



Sötaste Alvisen!




Annars så händer det inte så mycket, det är mest en massa jobb! Jag jobbar ju till 16.15 varje dag..och är väl hemma runt 17-tiden, då är det dags att börja laga mat och sen ska det ätas..lagom till att man är klar är det dags för nattning! Verkligen trist att dagarna blir på det viset, men jag är ändå överlycklig över att ha ett jobb, så då får det vara på det här viset!! =)

Jag trivs verkligen super på jobbet och tanken på att min tid där kanske är slut snart, ger mig en stor klump i magen!! Min högsta önskan i dagsläget är att jag får vara kvar där på nåt vis i höst! Ni skulle bara veta hur glad jag skulle bli då! =)

Annars så har lite resor planerats här hemma...I maj åker vi ju iväg på kryssning, ska verkligen bli jätteskoj..jag betalade in allt idag, så nu är det verkligen inte lång tid kvar..det jobbiga är ju att inte träffa Noah på 3 dagar, men som jag sagt tidigare så vet jag att han kommer ha det kanonbra och det kommer inte gå minsta nöd på honom!! =)

Sen i juni är det inplanerat en tripp ner till Anna! Jag och Linda flyger ner och umgås med Poffi i några dagar! Längtar verkligen, för det kommer bli superskoj!! En hel helg tillsammans med tjejerna! Helt OK ;0)

Det kommer inte bli så mycket semester för mig i sommar..jag hade ju först "planerat" att vara ledig/arbetslös från de att skolorna slutar i juni..ha en lång och skön sommar på två månader...men så fick jag ju detta jobbet som jag har fram till och med 2 juli, så då blev det bara 5 veckor ;0) Och så nu ville dom att jag skulle jobba på fritids i sommar så det slutar med att jag blir ledig 3 veckor..egentligen skulle jag få jobba en vecka till också om jag vill men det känns som att jag ialla fall vill ha 3 veckor..men kul ändå att få jobba lite och är det fint väder så kan man ju vara ute i solen..snacka om toppenjobb =)
Vi har inte planerat att göra så mycket på semestern- eftersom det "bara" blir 3 veckor ledigt för mig nu då, så blir det nog en lugn sommar..med dagsutflykter. Men en tripp upp till Umeå är inbokad i juli så det får väl bli vår "Stora" resa i sommar....sen ska vi försöka komma iväg till Leksand sommarland en dag också, och så till Furuvik..sen får vi helt enkelt se vad som händer!!

Sen är en tjejhelg tillsammans med Madde inbokad i oktober också! Då åker vi till Göteborg och kikar på Ladies Night! Kan kännas långt borta kanske, men de står väl inte på förrän sommaren är över och det är dags! =)

Massa trevligheter att se framemot helt enkelt! =)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hopp!

Jag kommer "bara" ha 2 veckor semester i sommar. Först tänkte jag inte ta ngn alls, men vi kom fram till att lite ledigt vill man ju ha. Resten sparar jag till i september ;-)

Vi har hyrt en stuga vid siljan v.28 och jag funderade oxå lite på om vi skulle åka till Leksand en sväng. Hör av er om det är då ngn gång ni tänkte åka. Då skulle vi kunna sammanstråla :-)

kram

2010-04-22 @ 10:55:09
Postat av: cissi

hmm, mitt namn försvann på nåt sätt ;-)

Postat av: Ellen Stensrud

Roligt att se hur gott Noah trivs i vattnet!

2010-04-22 @ 15:32:19
Postat av: Mia

Vad kul att de kom upp! Synd att vi inte var hemma bara! Och som vanligt har du ju finfina planer för framtiden, vad kul! =) Många kramar till er!!

2010-04-23 @ 16:58:15
URL: http://mija83.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback