Fy faaan för kräksjuka!

Allt började igår natt...
Vaknade kvart över ett på natten, med magsmärtor i mellangärdet...gick på toaletten, hjälpte inte..började må illa och kunde inte sitta upprätt på toaletten..efter 2 timmar där inne kräktes jag...gick o la mig, men hade så ont så jag visste inte hur jag skulle ligga..upp igen och in på toaletten...kräktes igen och satt där inne en timme till...så höll jag på hela natten i stort sett..somnade vid fem tiden och vaknade igen vid sju..då var det dags för Anna och Mats att jobba, och för mig att ta hand om Noah!! Som sovit precis heela natten..inte ens behövt nappen nåt!! Han vet när han ska sköta sig...=) Noah fick välling bredvid mig och sen somnade vi igen vid kvart i nio! Strax efter nio ringde Anna och sa att hon kunde hämta med sig Noah till sitt jobb!!! TACK!!! Hon hämtade Noah som fick tillbringa dagen på förskolan tillsammans med de andra barnen..han hade haft jätteroligt..dom hade sjungit för honom, lekt med duplo, målat teckningar, ätit och sovit!! Han hade varit sååå snäll!!! Som vanligt..=) Jag sov hela förmiddagen och när dom kom hem vid halv två var jag pigg och mådde bra!! Var hungrig som en varg, opch grymt sugen på pannkaka..så vi åt pannkakor! Myyycket dumt...mina magsmärtor kom tillbaka och det var bara att springa in på toaletten och kräkas igen! Mådde skit hela eftermiddagen så det blev till att boka om min flygbiljett hem!! Jag som såå gärna ville hem!! Hatar att vara borta och vara sjuk! Usch!! Men jag kunde inte sitta upp så det skulle aldrig gå att flyga! Jag låg på madrassen på golvet hela eftermiddagen medan Anna fick ta hand om Noah! Tack o lov att jag hade henne!! Vid halv tio var vi båda dödströtta så då blev de sängen!!

Noah har sovit kanon inatt också! klockan sex fick han komma och sova vid mig, och sen sov vi till sju! Sen dess har vi varit vakna...Jag är inte iform idag heller..har värk i magen fortfarande med mår inte illa ialla fall..däremot är jag grymt hungirg!! Det känns som rejäl träningsvärk i magen..jag kan inte skratta, inte gå, inte hosta och knappt bära Noah! Dessutom har jag NOLL tålamod så jag tycker såå synd om min son! De är tur att han är snäll och kan roa sig själv! Har försökt få honom att sova, men de ville han inte idag!! Det är jobbigt att vara en bra mamma samtidigt som man mår skit, och det har runnit många tårar idag då jag känner mig totalt värdelös!! Och jag har ingen ork what so ever!! Jag vill bara hem..hem till min älskling!! Hem till Noahs pappa!! Jag har verkligen haft det super här nere, de är inte de...men de finns inget värre än att vara sjuk när man är borta!! Jag hoppas jag blir piggare mot kvällen så jag orkar flyga hem..jag har inte råd att boka om biljetten igen, och jag vill bara hem!!!

Nu ska jag krama min son, och be om ursäkt för att jag inte orkar leka med honom! Tillbaks kommer jag säkerligen få ett djupt härligt leende och mina tårar kommer rinna igen, av skuldkänslor! Underbara älskade barn!!

Kommentarer
Postat av: Therese

Oh, mitt mamma-hjärta känner med dej! Krya på dej! Kramar

Postat av: Hanna

hej! ojojoj, va synd jag tycker om dig! vet hur det är att vara sjuk och inte kunna/orka ge sitt barn den uppmärksamhet som han/hon förtjänar och behöver. Du är duktig! Skönt med hjälp av Anna iaf! Hoppas ni kan åka hem idag så får Simon ta hand om er! Många stora krya-på-digkramar från oss!

Postat av: Anonym

Din stackare! Fy då! :( Ja det är verkligen inte kul att ha magsjuka och speciellt inte när man är borta. Hoppas att du mår bättre nu!

Kram på dig

2009-02-10 @ 20:38:40
URL: http://jenkiz.blogg.se/
Postat av: Madde

hej gumman! Fy va synd jag tycker om dig, hoppas du mår bättre nu och orkar ta dig hem. Förstår att du får dåligt samvete finns inget värre än när man mår så dåligt att man inte orkar leka och roa dem. Hoppas att du blir frisk snart. Måste ju ses längtar ju efter lill killen längesen nu. Puss på er

2009-02-10 @ 21:44:32
Postat av: thomas

Hör ja de där ordet igen så kommer du ångra att du lever käre syster;)

2009-02-11 @ 00:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback