Två tråkiga besked..

..på två dagar!
man blir bara aningen less ska jag tala om.
Igår fick jag ett brev på posten från CSN! Det visar sig att dom kontrollerar min inkomst 2006! Jag sålde ju min lägenhet det året, och gick i vinst, och tydligen så räknar CSN det som en inkomst, vilket irreterar mig som attans med tanke på att jag inte hade en blekaste aning om det!! Så nu måste jag skicka in lönebesked för hela 2006, samt massa papper från lägenhetsförsäljningen och grejjer...och jag har inte dom papprena!!! Så just nu är jag lite lagom less..har jag jätte otur kan det vara så att jag åker på att betala tiotusentalskronor...de känns ju verkligen jätteroligt..eller så INTE!!

Sten nummer två föll idag när min "chef" ringde och sa att hon behövde träffa mig. Visst tänkte jag, och fundera lite på vad de kunde vara, men kom inte på nåt bra! När hon kommer så berättar hon för mig att hon måste omplacera mig för att någon annan behöver mig bättre! Åå nej! Va min tanke..jag som har kommit in i arbetet på jobbet nu, har lärt mig rutinerna, jag och "min pojke" jobbar bra tillsammans, och jag trivs verkligen som fisken i vattnet..så måste jag flytta på mig..till ett nytt ställe, en bit utanför Sandviken..Och tackar jag nej till det så kommer dom sätta någon annan på det, och jag får ett annat ställe att vara på...jag kommer helt enkelt inte få vara kvar på min förskola...*snyft*!! I så fall ska jag börja redan efter påsklovet, och fortfarande jobba fram till 11/6..den här tjänsten är på 75% och i en årskurs 5. Visst finns det ju såklart positiva bitar med detta jobb också..som till excempel att komma in i grundskolan, få en bild av hur lärarna arbetar där osv..men de känns jobbigt att behöva bryta upp från mitt och påbörja och skapa förtroendet med den nya personen... Sen tycker jag synd om "min pojke" som inte kommer få någon resurs/assistent nå mer, vilket han har mått bra av att ha, och som han behöver för att utvecklas!! Åå jag blir så irreterad över att det inte satsas mer pengar på barnomsorgen!! Pengarna finns inte, därför måste vi omplacera!! Tänk på barnen för i hel_vete!! (ursäkta mitt språk, men jag blir så förbannad och lessen, en oskyldigt barn drabbas av det här, han behöver mig)! De skulle ju satsas mer pengar på barnomsorgen...vart är dom pengarna????? Bara för att man inte har fått någon nedskriven diagnos, betyder de inte att barnet/barnen inte behöver stöd! De är väl bättre att dom får det i tidig ålder än att det ska bli värre och svårare att hjälpa dem!! Dessutom är det ju i stort sett omöjligt att få en diagnos utskriven på ett barn i förskolan!!!!

Ååå på måndag ska jag ringa och berätta hur jag gör med jobbet..kanske ska jag tacka nej, och försöka dra ut på det längre tid..men de kommer knappast gå...hur jag än gör, så kommer jag vara tvungen att lämna Mitt jobb!!

För att gå in på nåt positivt ialla fall i inlägget så kan jag berätta att Hanna (simons syster), Johan och Lisen kommer hit i april!! De va trevligt med en glad nyhet idag också!! =) Och sen så funderar vi på att åka ner till Åmål över påsken...snabba vändningar här eller det är typ bestämt nu att vi åker ner!!

Nu ska jag gå och titta på bandy!! Får ser om det blir Edsbyn eller Västerås som SAIK får möta i finalen!!
Hejja hejja hejja Edsbyn!!!

Kommentarer
Postat av: marika

Då blir vi fler som åker till Åmål över påsk!

Postat av: Sara

Googlade på "lägenhetsförsäljning" och "CSN" och hamnade i din blogg, eftersom jag sitter helt knäckt efter att ha fått reda på att jag också måste betala tillbaka en massa pga det! Vilka jävla regler! USCH! Ville bara få ur mig det:)

2008-04-07 @ 15:34:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback