Bayking!!

Tro det eller ej, men gissa vad jag gör..
Jag bakar!! Och Nej jag är inte så dum att jag bakar massa fikabröd när jag själv inte får äta de! Jag bakar frukostbullar!! De ni!! Inte varje dag de inte! Och nyttiga ena är det också..=) Nu är det bara hålla tummarna för att de blir goda!! Blir de fina lägger jag ut en bild här sen..:0) Nu ska de rullas!!

 
image321


Fiberrika brytbröd


Brytbröd - nyttigt bröd med mycket fibrer

Goda och fiberrika brytbröd. Dessa bröd bakas snabbt och rationellt.

Klocka Tid: 2 timmar

Muffins 24 st

Du behöver:

Gör så här:

Värm mjölken till 37°C. Rör ut jästen med lite av mjölken. Rör ner kesellan i den återstående mjölken och värm åter till 37°C.

Tillsätt resten av degspadet (mjölk + kesella) och rör i sirapen och saltet. Rör i vetegroddar, vetekli, grahamsmjöl och vetemjöl och arbeta degen smidig.

Låt jäsa 30 minuter.


Ta upp degen på bakbordet och knåda den ett par minuter. Dela i 24 lika stora bitar, rulla

till bollar och lägg tätt i en långpanna. Jäs under bakduk 30 minuter.


Grädda i 225°C, i mitten av ugnen i 15-20 minuter. Pensla bullarna med vatten med en skvätt olja i.

Låt kallna på galler under bakduk. Bryt isär bullarna.


Nu kan ni också prova! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback